27 November 2008

peraturan2 agama~

setelah diumumkan pada pagi selasa lepas,nampaknya keputusannya penuh dgn kejutan..ini disertakan biro2 yg dianggotai oleh bdk2 kecoakopro:

akademik-shahir(haha...akademik la sgt)
komunikasi dan perhubungan 'sulit'-apai dan mayu(mmg sesuai dua2 nih dgn hubungan sulit)
sukan-tocet(boleh la kot)
ekonomi dan kebajikan-syapik(kebajikan dia pn x trjaga..nk jaga org nye cmne ntah..haha~)
agama-wahidi(cam x logik je...)

haha...cmne la aku leh dapat ajk agama neyh..lama aku pikir,brainstorming sehari semalam..last2 aku tetap x dpt jawapan die..papehal pn layan sudeyh..walaupun dimaki dan dicerca oleh rakan2 semua,saya tetap akan menerima tugas ini seadanya(mcm x ikhlas je bunyinye..)

so,sbg ajk agama yg brtauliah dan dipersetujui ramai..dgn ini saya ingin menetapkan beberapa peraturan2 awal kpd bdk2 kecoakopro trsyg...

1)solat wajib berjemaah kt msjid 5 wktu sehari semlm... tapi ajk agama dikecualikan...


2)taklim dgn usrah wajib dtg..tpi ajk agama masih lagi dikecualikan..
3)sume henfon kne ade sekurang kurangnya 3 lagu nasyid,baik raihan,hijjaz mahupun yusuf islam..(henset shahir dikecualikan..nk try bubuh buleh gak..sila la..)


4)sblm makan bace doa,jgn main bedal je..siapa kantoi x baca doa kne belanja ajk agama nasgor..

5)nk msuk umah bgi salam dulu...kalo kantoi x bgi salam,tido kt receptionist sehari semlm..

nih je la yg peraturan yg dpt saya usulkan..sebarang perubahan tertakluk kepada ajk agama...sebarang pertambhan akan diumumkan di kemudian hari...




-saya yg menurut perintah-

No comments: