11 November 2008

Dulu, Kini dan Selamanya~

Salam~
Tahniah blog kecoa kopro krn telah brjaya diestablished & tlah rmi pminatnye skarang..
Sbg seorang AJK (mknn dan meng'OLAY' diri sndiri) dlm blog nie,ak juga berhak utk post materi2 pembahanan dlm blog nie..tp xpe lar,ak x bminat sgt sbnarnye bhn membhn nie,ak lbh sk trsnyum bl org membhn ak..huhu..
Utk blog nie,ak post kn sesuatu yg special utk kwn2 ak,trutamanya kwn ak dulu,kini dan selamanye,seseorang yg ak anggap sbg idola ak,Ahmad Wahidi...dl kat intec,ak x knal sgt dia pun,jrg giler tgur wlupun blik dkat jer..tp kini dh jd kwn dh,dia byk tlg ak sjak smp kt cni,n ak berharap dia akn jd kwn ak utk selamanye..buat yg x mngenali gmbr kwn ak nie,ak sertakn skali gmbr dia,tp korang kena jnj tau jgn wat x baik ngan kwn ak nie sbb dia adalah kwn ak dulu,kini dan selamanye...





pndgn dpn:yg baju biru 2 lar kwn ak,yg bj ijau 2 tau nk ngorat awek org jer,x yah pdulikn yg itu..



pndgn tepi : yg bj putih 2,macho kn?


Wlupun ape yg trjadi,ak akn menganggap dia sbg kwn ak,dulu kini dan selamanye..
Dulu ms memula smp kt cni,dia pnah ckp kt ak cmni..
"nmpknye kita 2 org jer lar bdak laki intec yg trcampak kt cni,jd kita kena lar jg antara st sm lain"
msh terngiang2 kt kepala ak ayat dia,mane lar ak x syg kt dia sbg seorang kwn..wlupun lps 2 bl dh knal kwn2 baru,de jer mende ttg diri ak dia nk bahan kt kwn2 baru kitorang,tp ak tsenyum jer sbb ak x kisah,dia ttp akn jd kwn ak,dl kini dan selamanye...

Ms memule dl smp gak,dia xde laptop sndiri n keje yg dpt plak berlambak2(terutamanya dr Pak Jeftar)..cian lak ak tgk dia x dpt nk wat keje,dh lar dia msh x biase lg ngan kwn2 yg lain ms 2,cmne nk pinjam laptop diorang..so ak pun bg lar pinjam laptop ak yg x sberapa nie kt dia..
"ak nk wat laptop ko mcm ak wat kt laptop Syamil gak lar,laptop ko laptop ak juga..
huhu x kisah lar,yg pnting keje2 yg ko kena wat 2 siap Wahidi..wlupun lps dia dh dpt laptop sndiri yg lbh canggih n sgt moderen(bleh main Assassin Creed tu),dia x heran dh ngan laptop ak,smp bl ak blogging kt laptop ak nie pun dia nk bahan gak..tp xpe,ak trsenyum jer sbb ak x kisah,asalkn dia jd kwn ak,dulu kini dan selamanye...


nie lar lappy ak yg x sberapa,asyik nk ym awek n blogging jer pki lappy nie,kiri knn lak 2 kaki pki kn,charger laptop pun pinjam tocet pnye...



nie lar lappy kwn ak 2,bgaya dan sgt canggih,brguna utk melakukan segala tugas2 yg diberi oleh dosen


Dl ak mls nk beli mknn sndiri,slalunye ak psn kt kwn2 ak utk belikn mknn..n wahidi yg slalu tlg ak belikn mknn..mane lar ak x syg dia sbg seorang kwn,dulu kini dan selamanya..skarang bl dh pindah umah br,wahidi slalu tgur ak time nk mkn mlm2..
"pe kt ko yg beli mknn,bleh ko mghilangkn lemak2 kt bdn ko 2.."
sbb 2 ak syg dia sbg seorang kwn,dia slalu memberikn tguran2 yg bguna,wlupun pkataan lemak n bdn besar 2 agk tajam bg ak,tp xpe,ko ttp kwn ak dulu kini dan selamanye wahidi...

Ak nie gemar gak ambik gmbr,lg2 ngan pmpuan(cik pe'ah lar trutamanya)..jd bl ak ambik gmbr ngan pmpuan jer,wahidi akn jd org pertama utk mmbahan dan mnghebohkn psl 2,wlupun dl bl wahidi amik gmbr ngan pmpuan,ak x de pun nk mmbahan dia,xmsk pun blog ak..ak x sggp nk jatuhkn maruah dia,sbb dia kwn ak dulu kini dan selamanya...


duda beranak satu yg tau nk bgambar ngan pmpuan jer


Bl tiba bab2 main futsal atau pe2 sports pun,ak mmg x reti,ye lar sbb spandai-pandai ak melompat pun,pancit juga akhirnya..x lrt ak nk main..jd bl main futsal 2,ak lbh sk jd keeper sbb bleh mnjaga setengah dari tiang gol 2 tnpa brgerak(biasalah,ak mmg pakar bab meng'OLAY' diri sndiri nie)...tp wahidi bgs,dia mmg pmain yg cmerlang,slalu jer score dgn sgt brgaya,klu ak de bolos dia x gelakkn ak,plg kurang pun dia akn membahan ak jer...xpe lah,bhn pun bhn lah wahidi,ak x kisah pun asalkn ko jd kwn ak,dl kini dan selamanye...





yg baju merah 2 lar kwn ak,sgt hebat bermain futsal,respek giler


Wahidi pun kdg2 ade jer org yg jeles ngan dia,biase lah,dia seorang kwn yg baik,sape x jeles...sbg seorang kwn ak akn backup wahidi smampu ak..wlupun pas2 dia membahan ak dgn mnulis sgala bhn2 yg ade ttg diri ak kt st blog 2,smp smua org mggelakkn ak...skt jugak bl maruah diri jatuh nie,tp xpe demi kwn yg ak syg,ak akn tsenyum jer sbb wahidi,ko adalah kwn yg baik bg ak,dulu kini dan selamanya...terima kasih wahidi,x dpt ak bls sgala jasamu kt ak,yg ak mmpu hnya berdoa...

Bismillahirrahmanirrahim..
"Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani lagi maha memberkati,Kau limpah kurniakan lah rezekiMu pada teman-temanku yang bersama berjuang ke jalanMu ini.Dan Kau berkatilah hidup mereka agar mereka sentiasa berjaya dalam apa yang mereka lakukan.Aku bersyukur ke hadratMu Ya Allah kerana telah mengurniakan teman-teman yang baik ini kepadaku,sesungguhnya mereka telah banyak membantuku dalam kehidupanku seharian Ya Allah..Moga Kau ampuni segala dosa-dosa mereka dan lepaskan mereka dari azab api neraka,kerana bagiku mereka adalah teman-teman yang sangat membawa makna kepada kehidupanku ke arah jalanMu Ya Allah" amin...Utk rakanku,dulu kini dan selamanya...sekian~



-Rakanmu yang kurang sempurna-

5 comments:

Iwa said...

ya ampun apal.... sedih la pulak aku bace.. huhu..

*sambil membukak kotak tisu baru*

huk huk huk~

Mayu said...

menjaga maruah seorang rakan adalah prinsip utama mnjadi rakan sejati..tribute utk ko iwa sbb ko pnah bjaye mnjaga maruah ak..huhu

zoe sawyer said...

mayu..abg mayu..
seres..ak yg bace pun ak makan dlm..
lek la ek..
dorg maen2 je tu..cme da over the top kot..
lek ek...
ampunila mereke

Mayu said...

uih dh siap doa dh pun 2,xkn lar ak x maafkan diorang lg kot..hehe..xpe diorang x bsalah,mereka lar kwn aku,dulu kini dan selamanye..

tocet said...

sob3~..
selama ini..ku mencari2..teman yg sejati...
sob3~