03 June 2018

LG Scarlet


TV LG Scarlet yang seksi

TV LG Scarlet. 32 inci. Keluaran terkini tahun 2008. Bentuk badan yang seksi, ditambah dengan gabungan warna merah hati dan hitam manis membuatkan tv ini kelihatan begitu menawan. Cara menghidupkan tv yang unik dengan hanya meletakkan jari di tengah bulatan sehingga cahaya neon merah bertukar menjadi putih sudah cukup untuk membuatkan aku ternganga kagum.


Rak tv takde takpe boleh letak tv kat bawah. Sofa takde takpe boleh duduk kat lantai. Katil takde takpe boleh beli toto. Almari takde takpe boleh susun baju dalam bakul. Tapi yang penting tv kena besar.


Memandangkan tv flat screen yang masih belum popular ketika itu, rumah kecoakopro sentiasa menjadi tumpuan rakan2 dari seantero Tanjung Duren Selatan. Dari menonton filem hantu, bermain PS2 sehinggalah ke perlawanan final Champions League. Scarlet setia menemani kami tatkala kebosanan, susah senang dan sentiasa menjadi kebanggaan ahli2 kecoakopro tanpa mengenal erti penat lelah.



Tapi...


Sampai sekarang lepas 10 tahun berlalu, bila aku fikir2 balik, macam mana enam2 manusia semua boleh sepakat setuju beli tv ni tanpa sebarang bantahan? Padahal baru pindah rumah kosong yang takde perabot langsung. Siap sekali pakej Play Station dengan DVD player pulak tu. Bincang on the spot je depan kedai elektrik kat Mangga Dua terus semua on bagi duit sama rata. Tak sampai 10 minit pun bincang aku rasa. Dengan gaji seorang doktor sekarang ni pun aku yakin aku akan fikir berbelas-belas kali nak beli TV power macam ni. Apatah lagi sekali jalan dengan Play Station. Serius aku musykil dengan isi kandungan otak kitorang 10 tahun yang lalu.

Memetik kata Bro Akmal bila pertama kali datang rumah kitorang nak kenal junior2 baru,

 “MasyaAllah, dalam banyak2 benda, benda ni yang korang beli dulu? Buku mana buku?”



dan kini setelah 10 tahun, misteri kandungan otak kitorang masih lagi belum terungkai.





p/s : Tapi serius, tv lagi penting sebenarnya dari buku. Percayalah cakap aku.

No comments: