21 October 2012

Dari Album Kecoakopro #2

Sempena besday salah satu dari pengasas blog kecoakopro yang jatuh pada hari ini, aku sebagai member rasa terpanggil untuk membuat satu post khas untuk beliau. Disebabkan beliau dah lama pindah dari rumah kitorang, jadi aku pikir baik aku sambung je post gambar2 sentimental macam dalam post lepas, tapi semua aku kasi ada muka dia. Aku malu nak cakap, tapi sebenarnya jauh di lubuk hati budak2 rumah ni, aku tau diorang semua rindu kat beliau sejak beliau memutuskan untuk berpindah dari rumah kecoakopro sebab nak stadi dengan serius. Sejak beliau pergi, tiada lagi hilai tawa, sumpah seranah serta cheese cake buatan beliau dalam peti ais. Yang tinggal hanyalah bekas cake, pemukul telur serta mixer yang beliau tinggalkan kat atas kabinet dapur.

 Sambungan dari gambar terakhir post lepas, gambar ni diambil beberapa minit je lepas tu. Ceria habis muka semua orang aku tengok. Baru blok 1 buleh la. Cuba try blok 12, nak pegi pun malas aku rasa. Apetah lagi blok 29.

 
Aku speechless. Taktau nak komen apa kat gambar ni. Tocet, dengan ketinggian paling kurang, melompat paling tinggi. Apai pulak kagum dengan kehebatan Tocet melawan graviti. 

 
Ni baru habis selebret besday kat Pizza Hut. Orang dah takde buleh la nak amik gambar kat cermin eskalator. Jika diperhatikan betul2, masa ni semua selekeh habis. Rambut semua tak sikat aku rasa. Muka semua suci. Yang penting aboh still chubby and huggable.

 Ni first time kitorang gi TA aka Mall Taman Anggrek. Memang besar mall ni. Mula2 datang memang kagum gak la. Tapi sekarang tak dah. Mall ni dah macam tandas kitorang je. Aku rasa aku lagi banyak gi mall ni dari gi kuliah kat ukrida. Haha. Jadi kalau rasa nanti sakit nak cari doktor, jauhilah muka2 di atas.

Ni baru sampai ukrida, penat kayuh basikal 20 minit, sampai2 ukrida tak bukak lagi. Melepak la mereka kat tangga tepi ukrida dengan penuh kehampaan. Niat kitorang suci, datang kelas awal, nak belajar betul2 supaya satu hari nanti dapat jadi doktor yang berguna. Tapi semua ni masa first sem la.

Ni gambar besday boy paling romantis yang aku jumpa. Di bawah sinaran lampu, di beranda rumah kesayangan, kitorang makan semangkuk megi sambil berborak tentang masa depan. Nampak je dalam gambar tu macam kitorang fokus dengan megi, tapi serius kitorang borak panjang. Percayalah.




Sekian untuk hari ini. Makin banyak gambar aku post, makin banyak pulak gambar baru aku jumpa dalam laptop aku ni. Misteri betul.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. And Bye.