18 December 2008

wasiatku utk apai dan shahir~

Sempena apai dgn shahir yg akan pulang ke malaysia meninggalkan kami berempat je kt umah nih..dengan ini kami mengharapkan mereka akan kembali dgn benda2 seperti berikut khas utk kami yg x blik msia..bende2 tersebut adalah :

Nama : MILO 3in1
Sebab : Milo kt indon x sedap mcm milo kat Malaysia,aku pn xtaw pehal...tpi yg aku taw,milo kt indon nih x sedap sebab ade rasa2 lembu...mane dtg rasa tuh aku pn xtau..
Kuantiti yg diperlukan : 5 paket besar tuh cukup la kot..minum tyme2 hujan..pergh~ gile feeling..

Nama : megi
Sebab : mi segera kat sini pn x sdap cam kat malaysia...megi gak tetap di hati..haha~
rasa dan aroma megi didapati amat berbeza dgn indomie dan mie sedaap yg byk di indomaret...
Kuantiti yg diperlukan : sekotak will do...agak2 malas gi nasgor or warteg leh tibai megi je..

Nama : roti gardenia..
Sebab : roti kat indon x sesedap roti kt msia gak..mahal lak tuh..
Kuantiti yg diperlukan : oleh kerana roti cepat expired,dua tiga paket jumbo cukop kot...jgn lupa beli nutella skali..kitorg malas nk gi hero..haha~

Nama : err...xtaw la plak aku ape nama mamak nih..
Sebab : rindu dow kat maple..roti canai,roti naan,naan cheese,teh tarik,ayam tandoori... haih...byk btol la nk senaraikan nih..
Cara2 yg dicadangkan :
1)apai,ko cilok satu mamak,lpas tuh bawak lari gi indon..ko sapot la die nye tiket flight sume..lpas tuh jadi tukang masak kt umah kite..buleh layan roti canai pagi2 sblm gi klas...
2)ko blaja je la sume resipi die..dpt sket2 pn buleh la..gaya dh ade aku tgk
(haha~ no offense ek apai)

Nama : cheesy wedges..(aku tgk gmbr nih pn dh trliur.. )
Sebab : sengal nye kfc indon,cheesy wedges pn x reti nk bwat...nasik je yg die tau..
Kuantiti : kalo buleh aku nk apai blaja je resipi die,xpn hack mcm resipi air pizza..tpi nmpk cam mustahil je...so,3 paket utk aku sorg will do..

Nama : keropok lekor(khas utk shahir)
sebab : saje nk menyusahkan shahir..haha~
Kuantiti : ikut hati budi shahir la..tpi harap2 die bawak byk la...buleh goreng tatkala lapar..

Nama : masakkan ibu..asam pedas,gulai masak lemak,kari,tomyam....
Sebab : rindu dow masakkan mak sndirik..x sama dgn masakkan org lain...
Kuantiti : errr...tapi nmpk cam mustahil je...lupakan jer la ye apai...(muka frust)

tuh je yg kami mintak...harap2 dapat ditunaikan...

4 comments:

[e.i.y.k.a.a] said...

alalaa~~

"errr...tapi nmpk cam mustahil je...lupakan jer la ye apai...(muka frust)"

ayat xleh sdeyh lagik.. haha~

zoe sawyer said...

biru..siannye ak bc post ko nie..
mr.apai da mcm santa korg lak ek..
ak tlg die bwk extra milo n cheecy wedges fo u kay..
wawa..
ak mkn kat mamak (pagi), asam pdas(tgh hari), ikan bkr(mlm) dlm sehari je ak balek,,,
sje je nk gtau..hehehe

fAnA said...

mn la ko dpt gmbr mknn sdp2 nie...
huhu...
wat owg xsbr je nk blik...
hik2....
jgn jelez ika n aku dpt mkn sume yg ko nk 2 nnt...
hik2...

bidadaribintang said...

aii

macam same jek la naseb kite ni kan

yg xsamenye mak saye ade bsame saye (;